|
Post by Alkemi on Dec 17, 2013 13:13:56 GMT 1
|
|
|
Post by Alkemi on Dec 17, 2013 13:23:55 GMT 1
The Maschinenmensch (German for "machine-human") from Metropolis, 1927
|
|
|
Post by Alkemi on Dec 17, 2013 13:25:21 GMT 1
|
|
|
Post by Alkemi on Dec 17, 2013 16:01:32 GMT 1
CIA Invests in Robot Writer En BOT är ett datorprogram som fungerar som en robot.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Dec 17, 2013 18:12:59 GMT 1
Ush.. Jag fick ryssningar av att se örnen eller falken på golvet. Den vibrerar ondska! Att folk inte känner de är för mig helt otroligt. Är man så inplanterad med olika saker att man inte känner av när någonting är fel. Jag klarar inte längre av att vara i ett rum med en ond vibration i. Jag behöver fly ut i skogen ibland för att komma bort från de mörka vibrationerna.
Men jag skrattade lite för mig själv när dom sa att de såg en grupp med troll komma springande. Det måste ju ha stt ganska roligt ut! Men världen blir ju mörkare för var dag som går och jag tror att vi ska vara glada så länge vi kan använda internet som vi själva vill. Men jag tror att vi har några år på oss innan det blir total kontrolerat.
|
|
|
Post by Alkemi on Dec 17, 2013 19:16:10 GMT 1
Mera info om telefonroboten: Hör robottelefonförsäljaren vägra erkänna att hon är en robot Förut skrattade vi åt människor som oroade sig för att robotarna skulle gömma sig bland oss människor. Nu har det börjat hända. METRO
|
|
|
Post by Hjörðís on Dec 18, 2013 1:17:39 GMT 1
Jag skulle i alla fall inte ha märkt att jag talade med en robot, hon lät helt naturlig i början.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Dec 18, 2013 16:46:37 GMT 1
Ja tyckte att det lätt som en robbot hela tiden, men det är ju jätte intressant att hon kan svara på enklare frågor. Men de borde ju göra så att hon inte plötsligt blir helt tyst när man pratar med henne, för alla kommer ju att ställa liknande frågor. Eller så har jag fel.. Men de kommer närmare och närmare människo prat och det är ju spännande Kanske kommer det att finnas tänkande robotar en dag
|
|
|
Post by Alkemi on Dec 18, 2013 17:15:35 GMT 1
Jag tror att dom där pauserna blev när hon tänkte. Hon tänkte ut svaret på frågorna, men det tog en stund.
Ganska klyftig var hon ju, men hon visste inte vad huvudingrediensen i tomatsoppa var. Kanske är hon inte så hemma på matlagning. Då behöver vi en annan sorts robot. En matlagningsrobot.
I Japan har dom robotar som bär omkring på dom gamla.
|
|
|
Post by Alkemi on Dec 23, 2013 15:16:41 GMT 1
THE WORLD'S END - Official Trailer MOVIE REVIEW: Last Call for The World’s End Leaves A Bitter Taste geekoutlaw.com/movie-review-last-call-for-the-worlds-end-leaves-a-bitter-taste/robotic Word History: Robot is a word that is both a coinage by an individual person and a borrowing. It has been in English since 1923 when the Czech writer Karel Capek's play R.U.R. was translated into English and presented in London and New York. R.U.R., published in 1921, is an abbreviation of Rossum's Universal Robots; robot itself comes from Czech robota, "servitude, forced labor," from rab, "slave." The Slavic root behind robota is orb-, from the Indo-European root *orbh-, referring to separation from one's group or passing out of one sphere of ownership into another. This seems to be the sense that binds together its somewhat diverse group of derivatives, which includes Greek orphanos, "orphan," Latin orbus, "orphaned," and German Erbe, "inheritance," in addition to the Slavic word for slave mentioned above. Czech robota is also similar to another German derivative of this root, namely Arbeit, "work" (its Middle High German form arabeit is even more like the Czech word). Arbeit may be descended from a word that meant "slave labor," and later generalized to just "labor." www.thefreedictionary.com/robotR.U.R. en.wikipedia.org/wiki/R.U.R. In popular culture[edit] In the American science fiction television series Dollhouse, the antagonist corporation, Rossum Corp., is named after the play.[23] In the Star Trek episode "Requiem for Methuselah," the android's name is Rayna Kapec (an anagram and homophone of Capek). In Batman: The Animated Series, the scientist that created the HARDAC machine is named Karl Rossum. HARDAC created mechanical replicants to replace existing humans, with the ultimate goal of replacing all humans. One of the robots is seen driving a car with "RUR" as the license plate number. In the 1995 science fiction series The Outer Limits, in the remake of the "I, Robot" episode from the original 1964 series, the business where the robot Adam Link is built is named "Rossum Hall Robotics." The 1999 Blake's 7 radio play The Syndeton Experiment included a character named Dr. Rossum who turned humans into robots.[24] In the "Fear of a Bot Planet" episode of the animated science fiction TV series Futurama, the Planet Express crew is ordered to make a delivery on a planet called "Chapek 9" which is inhabited solely by robots.
|
|
|
Post by Alkemi on Dec 23, 2013 15:22:21 GMT 1
|
|
|
Post by Hjörðís on Dec 23, 2013 15:37:04 GMT 1
Filmen har i alla fall en "happy ending". Förresten, detta är precis vad Lilith och andra mörkisar har gjort med själen på många planeter, och även med människosjälar. De har uppfunnit ett sätt att förvandla den gudomliga själen till en energi som inte har några egna känslor [følelser] eller önskemål alls utom målet den blir programmerad för. Jag har träffat många utomjordingar som var så, och även några människosjälar. Guiderna får spränga deras själ och skicka den till återvinningen. Det är det enda sättet att rädda dem på. De tappar alltså medvetandet [n.bevissthet] de hade innan de blev robotar. Jag har bett en gång en av guiderna om förklaringar på hur de gör det, men han sa att det skulle ta timmar, för det var som att förklara termodynamik.
|
|
|
Post by Hjörðís on Dec 23, 2013 15:41:06 GMT 1
Jaha, fast jag gillar blonda människor är hon ju ganska vacker. Jag känner till någon som har ett avtal med utomjordingar för att få en robotpartner, och han sa att han fick en sådan här... Jag undrar dock hur någon kan bli kär i en robot, och om man inte blir kär, hur man kan nöja sig med en själslös varelse. Det måste leda till en trist existens.
|
|
|
Post by Alkemi on Dec 23, 2013 15:46:37 GMT 1
Avancerade androider går nog inte att skilja från människor.
|
|
|
Post by Hjörðís on Dec 23, 2013 15:59:47 GMT 1
De kan låtsas allt de vill, men de kan inte låtsas äkta känslor. Så det går att skilja på dem!
|
|