|
Post by Alkemi on Apr 14, 2015 13:40:16 GMT 1
Vad finns det för faror med detta?
Gender-neutral upbringing and sexualization of kids (18+)
|
|
|
Post by Hjörðís on Apr 15, 2015 22:17:24 GMT 1
Videon synpunkter representerar det svarta Brödraskapet, som är konservativt och anti-allt, Liliths brödraskap. Det Vita brödraskapet låtsas vara för frihet för alla och kör med dessa nya tendenser för fullt. Dess mål är dock inte att de stackars personer som varit förtryckta i århundraden ska bli frigjörda eller lyckliga, och heller inte ett rättvist samhälle. De vill ha ett homogent samhälle, där alla liknar alla, så att vi accepterar lättare roboterna och humanoiderna de förbereder för oss. Då får vi det globala avtalets samhälle, så som på många andra planeter. Så frågan är inte vad faran är med detta, för det finns ingen fara så länge det är människor som experimenterar för att lära och utveckla sig. Frågan är hur dessa strategier manipulerar oss. Leksakerna i form av könsorganer är förresten bara dålig smak enligt mig.
Lilith motsätter sig till deras plan, hon har andra planer för oss. Men det är ju bra att de två inte blir ense, då vinner ingendera.
|
|
|
Post by Alkemi on Apr 15, 2015 23:16:22 GMT 1
Strategierna och experimenten påverkar oss alldeles säkert.
Enligt en studie så blir man mindre fördomsfull och mer inriktad på gemenskap och samhället om man kommer i kontakt med Buddistiska ord. Det räcker om man löser ett korsord, och där är med t.ex. Nirvana eller Dharma.
Om bara ett ord påverkar oss mätbart så lär ju omfattande experiment på barnen påverka än mer.
|
|
|
Post by Hjörðís on Apr 15, 2015 23:26:04 GMT 1
Ja, men jag tycker att det är bra att begränsa könsroller och normer. När jag gick i den franska skolan var det obligatoriskt för tjejer med ballet och sylektioner, medan pojkarna fick köra med träkonstruktioner. Jag motsatte mig och vägrade delta i tjejämnen och skolan krävde att jag gick till psykologen under de timmarna. I den grekiska skolan var det ännu jobbigare, för tjejer var tvungna att gå i skoluniformer, och dessa bestod av kjol. Byxor var förbjudna, annars fick man sparken. Så denna nya experimentering låter jätterolig jämförd med diktaturen jag växte i. Eller tror du inte att vi blev påverkade då?
|
|
|
Post by Alkemi on Apr 16, 2015 10:13:08 GMT 1
Jag hade nog mest reagerat emot själva tanken med uniform. Vanligt folk blir förändrade när dom tar på sig uniform. Vare sig det är polis, militär, advokat eller dödgrävaruniform.
|
|
|
Post by Alkemi on Apr 16, 2015 10:15:09 GMT 1
Eller religiösa uniformer. Påven blir nog påverkad när han tar på sig sin mitra.
|
|
|
Post by Hjörðís on Apr 16, 2015 22:58:11 GMT 1
Kanske, men vi är annorlunda, så var och en blir påverkad av andra saker. Jag har varit ledande feminist i många liv och länder sen medeltiden och fram till förra århundrade, när ingen annan kvinna vågade och även blivit bränd vid bålet för det. Så mitt problem var att inte få ha byxor på mig och syssla med traditionellt manliga aktiviteter. Uniform struntade jag i, bara den hade en fin färg. Men den hade den inte heller... Barn skulle i alla fall få leka med allt de har lust till, det jag reagerade på i videon var att föräldrarna bestämde och påtvingade saker på sina barn.
|
|
|
Post by Hjörðís on Apr 18, 2015 18:31:32 GMT 1
Ja, og samfunnets holdninger og tendenser går fra det ene ekstreme til det andre avhengende av hvilken brorskap som har makten. Vår misjon er å finne balansen mellom de to og elementene som mangler.
|
|
|
Post by Alkemi on Nov 19, 2017 22:22:48 GMT 1
|
|
|
Post by Hjörðís on Nov 19, 2017 22:51:51 GMT 1
En häst kan vara en hund, en man kan vara en kvinna, en flicka kan vara en älva, men det betyder att de gör ett avtal med en alien som dödar dem när han/hon har lust. Och då blir man genfödd på en annan planet som varelsen man har önskat. En mörk planet utan egen energi där man är tvungen att lägga implantat in i människor och stjäla deras själ för att få energi. www.spiritualinsight.gr/en/koalanis-metaphysical-column/139-howtosaveyourchildslifeandsoul
|
|
|
Post by Alkemi on Aug 15, 2019 20:45:48 GMT 1
|
|
|
Post by Hjörðís on Apr 14, 2021 20:28:02 GMT 1
|
|