|
Post by Alkemi on Jan 14, 2015 23:43:16 GMT 1
Det slog mig helt plötsligt när jag såg den här bilden... ... att betydelsen av krucifixet (fäst på kors) måste ju vara att man har fäst människan på ett kors. Vad skulle annars detta krucifixet kunna symbolisera? Rätt så hemskt om man tänker efter, att dom kan använda sig av den symbolen, utan att någon tycks reagera. Är det medvetet?
|
|
|
Post by Hjörðís on Jan 15, 2015 1:55:16 GMT 1
Kan vara, ja. För demonerna är det fullt medvetet, människorna sover däremot, så de fattar inte. Och de som tjänar demonerna är heller inte medvetna, utom de allra hofstståenden.
|
|
|
Post by Alkemi on Jan 15, 2015 18:01:48 GMT 1
Johannes 21:14
Detta var nu tredje gången som Jesus uppenbarade sig för sina lärjungar, sedan han hade uppstått från de döda.
Johannes 21:15
När de hade ätit, sade Jesus till Simon Petrus: »Simon, Johannes' son, älskar du mig mer än dessa göra?» Han svarade honom: »Ja, Herre; du vet att jag har dig kär.» Då sade han till honom: »Föd mina lamm.»
Johannes 21:16
Åter frågade han honom, för andra gången: »Simon, Johannes' son, älskar du mig?» Han svarade honom: »Ja, Herre; du vet att jag har dig kär.» Då sade han till honom: »Var en herde för mina får.»
Johannes 21:17
För tredje gången frågade han honom: »Simon, Johannes' son, har du mig kär?» Petrus blev bedrövad över att han för tredje gången frågade honom: »Har du mig kär?» Och han svarade honom: »Herre, du vet allting; du vet att jag har dig kär.» Då sade Jesus till honom: »Föd mina får.
|
|
|
Post by Alkemi on Jan 15, 2015 18:03:02 GMT 1
Det handlar om att föda fåren. Feed the sheeple.
|
|
|
Post by Hjörðís on Jan 16, 2015 0:00:49 GMT 1
Vad menar du? Att stödja de ovetande? Jesu ord har ju blivit förvrängda.
|
|
|
Post by Alkemi on Jan 16, 2015 12:02:04 GMT 1
Jesu ord har nog aldrig någon begripit. Står det inte någonstans i bibeln att han talade till dem i liknelser, och förutom i liknelser talade han inget till dem, men dom begrep inget av det han sade. Så tog han några av sina utvalda avsides och förklarade liknelserna för dess få utvalda, men dom begrep inget likväl.
|
|
|
Post by Hjörðís on Jan 16, 2015 18:28:59 GMT 1
Enligt min erfarenhet är Jesu ord ordagrant, men eftesom det inte har skrivits som han sa det, begriper folk det inte. Men hans lärjungar förstod honom utmärkt.
|
|
|
Post by Alkemi on Jan 17, 2015 22:44:31 GMT 1
|
|
|
Post by Hjörðís on Jan 18, 2015 0:15:44 GMT 1
Jag förstår inte vad du menar. Att ha det roligt, handla eller att prostituera sig är ingen synd, Jesus accepterade ju Maria Magdalena. Hennes "syndar" kan ha varit något annat än hennes arbete, men att ha sex med röda klienter är ju farligt för den prostituerade, om man ska kalla något för synd. Eller menar du att kyrkan inte accepterar sex men nu plötsligt accepterar denna livsstil?
|
|
|
Post by Alkemi on Jan 18, 2015 11:12:49 GMT 1
Människorna är fångade i komersialismen, vilket står i kontrast med den kristna läran.
Det påstås att Jesus frestades utav djävulen, men det har framkommit att han inte lyckades motstå frestelsen, även om dom vill få oss att tro det. Ett bedrägeri.
|
|
|
Post by Hjörðís on Jan 18, 2015 17:12:31 GMT 1
Visst motstod Jesus djävulen, han offrade sig för oss. Religionen som uppstått efter honom är inte ren, allt den stödjer är inte från ljuset. Så visst är den delvis bedrägeri.
Om man ska handla andligt är det bra att undvika beroendena och andra kända synder (egoism, girighet, osv) , för då uppstår det omedvetna avtal med mörkret, men det spelar ingen roll om man gillar att handla och ha fina prydnader hemma. Äta ska man också, fast det vore bäst att undvika att äta djur.
Och vad prostitution gäller, så uppstår den största skadan när den prostituerade är röd. Då stjäl hennes demon klienternas sperma och ger det till en annan kvinna som har ett avtal för att bli gravid. Och barnet har klienten till far, inte kvinnans partner, och det föds rött.
|
|
|
Post by Hjörðís on Jan 23, 2015 20:05:57 GMT 1
Jag har frågat min guide och han sa att Jesus uppoffring stoppade de satanistiska ritualernas effektivitet, så att nefilimen inte kunde återvända till jordens yta. Nu är vi tyvärr tillbaka till en liknade situation och denna gång kommer Jesus inte tillbaka, nu ska vi slåss mot neffisarna, om de klarar att komma tillbaks.
|
|
|
Post by Alkemi on Feb 5, 2015 21:05:40 GMT 1
Han som smiter iväg med kistan i bakgrunden ser också ut som Jesus.
|
|
|
Post by Hjörðís on Feb 6, 2015 0:08:32 GMT 1
Mørke utenomjordinger (den Galaktiske Federasjon, De Oppstigne Mestre, Den Store Hvite Brorskap) har jo sine egne Jesuser.
|
|