|
Post by Hjörðís on Dec 12, 2016 22:53:13 GMT 1
Ja, det största problemet var ju att få google att bli enig i att innehållet inte var farligt...
Jag vet inte om nåt sånt forum.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Dec 27, 2016 23:33:49 GMT 1
helvete vad min dator har börjat lagga, ska bli skönt att köpa en ny dator.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Jan 28, 2017 19:37:10 GMT 1
skit dator varför vill inte bitorrent fungera
|
|
|
Post by Alkemi on Jan 29, 2017 12:42:06 GMT 1
Jag har nästan ingen erfarenhet av torrent. Men det verkar som att det kan gå långsamt och ibland inte alls.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Jan 29, 2017 13:52:01 GMT 1
helt värdelöst bitorrent vägrar svara som program och när den gör det så kan den inte ladda ner. tror det är något med norton fast norton säger nu att torrent är säkert fast den strular fortfarande.
|
|
|
Post by Hjörðís on Jan 29, 2017 14:54:23 GMT 1
Förr i tiden funkade den, men inte längre. Sista gång jag laddade ner den fick jag virus.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Jan 30, 2017 2:14:41 GMT 1
Min gamla dator med virus fungerar bättre än MSI datorn jag köpte för ca 12 tusen.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Feb 2, 2017 22:37:36 GMT 1
jag är en riktigt idiot när det kommer till teknik.. tror jag vet vad som är felet med min dator är det låga minnet processorn har. Om man inte kan byta detta minne byter jag nog datorn.
Denna dator är typ den bästa.. men som sagt jag är en idiot. Jag kan knappt ha öppet en EXE och några länkar.
|
|
|
Post by Hjörðís on Feb 2, 2017 23:47:54 GMT 1
Samma sak här.
|
|
|
Post by Alkemi on Feb 3, 2017 17:57:30 GMT 1
jag är en riktigt idiot när det kommer till teknik.. tror jag vet vad som är felet med min dator är det låga minnet processorn har. Om man inte kan byta detta minne byter jag nog datorn. Denna dator är typ den bästa.. men som sagt jag är en idiot. Jag kan knappt ha öppet en EXE och några länkar. Kan du berätta vad det är för dator du har och hur mycket minne som är installerat. Det ska räcka med 4 Gb RAM-minne för Windows 10 t.ex., och 6 Gb ska räcka gott och väl. Att utöka minner är mycket billigare än att köpa ny dator, men är där redan tillräckligt med minne så är det inte det som är felet.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Feb 4, 2017 22:49:08 GMT 1
Specs:
Processor: Intel(R) Core(TM) i7-6700 CPU @ 3.40Hz 3.41 GHz
Installed memory (RAM): 8,00 GB
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Feb 4, 2017 22:50:41 GMT 1
8,00 GB är riktigt bra? enda så strular datorn sönder. Tror det bästa är att lämna tillbaka den.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Feb 4, 2017 22:54:58 GMT 1
8,00 GB ram minne. endå är det som att minnet stryper sig själv ju längre internet har varit igång. när jag raderar historiken så går den ner i procent halten men annars stiger den bara.
|
|
|
Post by Alkemi on Feb 5, 2017 13:35:06 GMT 1
8,00 GB ram minne. endå är det som att minnet stryper sig själv ju längre internet har varit igång. när jag raderar historiken så går den ner i procent halten men annars stiger den bara. Jag har två förslag på vad du kan göra. Ett program som du kan installera, men först, ta och öppna "aktivitetshanteraren" (om det nu är Windows du använder). Man kan högerklicka på aktivitetsfältet längst ner på skärmen och välja aktivitetshanteraren. Där ser man vilka program som är igång och hur mycket rresureser dom använder: Processor/Minne/Hårddisk/Nätverk. Klicka t.ex. längst upp på kolumnen minne, så sorteras det efter vilka som använder mest minne. Så här ser det ut på min dator just nu: Som man ser är det mestadels webbläsaren Opera som använder minne, med en 7-8 sidor öppna för tillfället. Sedan är det AVG antivirus och några fler, men ingenting onormalt. Försök att identifiera vilket program det är som drar mest resurser.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Feb 5, 2017 17:27:19 GMT 1
8,00 GB ram minne. endå är det som att minnet stryper sig själv ju längre internet har varit igång. när jag raderar historiken så går den ner i procent halten men annars stiger den bara. Jag har två förslag på vad du kan göra. Ett program som du kan installera, men först, ta och öppna "aktivitetshanteraren" (om det nu är Windows du använder). Man kan högerklicka på aktivitetsfältet längst ner på skärmen och välja aktivitetshanteraren. Där ser man vilka program som är igång och hur mycket rresureser dom använder: Processor/Minne/Hårddisk/Nätverk. Klicka t.ex. längst upp på kolumnen minne, så sorteras det efter vilka som använder mest minne. Så här ser det ut på min dator just nu: Som man ser är det mestadels webbläsaren Opera som använder minne, med en 7-8 sidor öppna för tillfället. Sedan är det AVG antivirus och några fler, men ingenting onormalt. Försök att identifiera vilket program det är som drar mest resurser. Det där är mer än vad min dator skulle kunna klara av ändå är du nere på 39%.
|
|