Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Mar 27, 2014 21:56:04 GMT 1
|
|
|
Post by Hjörðís on Apr 5, 2014 19:09:14 GMT 1
Och den stora frågan är om de gör det därför att de verkligen har utvecklat förmågan eller om de har ett avtal med mörka entiteter som besätter dem och lyfter dem.
|
|
|
Post by Alkemi on Apr 6, 2014 12:46:37 GMT 1
Det där är en intressant fråga. Många av de religiösa förgrundsgestalterna har tillskrivits övernaturliga förmågor. Till exempel sägs det att Jesus kunde gå på vatten, vilket ju är ett rent befängt påhitt om det skulle komma ifrån någon hederlig källa, men om det kommer ifrån bedragare så är det enklare att förstå.
En hederlig människa behöver inte ta till magiska trick för att imponera på omgivningen, men en bedragare vill gärna bedra folk, för att få dom i sin makt, kanske, eller bara för att han tycker att det är intressant att se om han kan lyckas med sina bedrägerier.
|
|
|
Post by Hjörðís on Apr 6, 2014 14:32:54 GMT 1
Så är det, därför törs jag säga att de allra flesta (om inte alla) showmän får sina förmågor av mörka entiteter. Deras mål är att få pengar och beröm. De som har verkliga krafter har fått dem därför att de har en bestämd andlig mission, och därför har den ljusa andevärlden hjälpt dem att få dem. Och de som har en hög mission måste hålla sina krafter hemliga, annars blir de attackerade av mörka entiteter. Jag ska t.ex. hålla en del hemligheter angående mitt arbete, mina guider och mina medarbetare, för annars blir vi stoppade.
|
|