|
Post by Alkemi on Jan 16, 2014 20:12:34 GMT 1
|
|
|
Post by Alkemi on Jan 16, 2014 20:33:18 GMT 1
Ordet Jehova är skapat genom att sätta in vokalerna ifrån ordet adonai i ordet JHWH.
The Watchtower does NOT want you to see this video - The name Jehovah is FALSE! - jw.org
|
|
|
Post by Hjörðís on Jan 16, 2014 22:19:13 GMT 1
Jag har har haft närmare kontakt med tre Jehovas vittnen i mitt liv. Den första var en trevlig spansk dam i Paris när jag var tonåring. Jag besökte henne och hennes kyrka och fick en bibel av henne. Jag märkte att hon hade starka synpunkter om vissa ämnen och avbröt kontakten.
Den andra var en ex medlem som kom som klient för att göra en hypnos för ett par år sen. Han hade haft ett väldigt förtryckt liv med sin morsa som också var en Jehovas vittne. Han blev driven ur kyrkan när han var 19 år för att ha bråkat med en annan kille.Han hade fortfarande djupa traumata ur den tiden.
Den tredje var en rumänsk elev i norska som jag fick förra året. När hon fick veta att jag gör utdrivningar blev hon rädd och hon måste ha frågat prästen i sin kyrka om hon fick fortsätta med lektionerna, för följande gång vi träffades sa hon att inte kunde fortsätta.
|
|
|
Post by Alkemi on Jan 17, 2014 16:28:42 GMT 1
Finns det ett samband mellan: Jehovas vittnen New World Bible Translation Committee Nya världens bibelöversättning New ageNew world orderThe NWO is striving to achieve that one world government. Jehohas vittnen förkunnar om en ny världsordning. wol.jw.org/sv/wol/d/r14/lp-z/2010521
|
|
|
Post by Hjörðís on Jan 17, 2014 23:43:37 GMT 1
Visst gör de det. Titlar och organisationer med ordet "nytt" syftar på den nya makten som har tagit över den gamla, dvs Det Vita Brödraskapet jämfört med det Svarta. De starta härskade med kungar och diktatorer och de nya gör det med falska demokratier och bankerna. Så Jehovas vittnen är under de vita.
|
|