|
Post by Hjörðís on Jan 7, 2014 21:19:48 GMT 1
www.inblick.se/Default.aspx?ID=53&PID=416&NewsID=271Här är en artikel om en tjej som fått mörka klibbandar i stället för guider från Ljuset på New Age kurser. Hon blev till sist befriad av Jesus, fast jag måste undra om denna kyrkliga grupp verkligen var ljus. För utomjordingarna kan imitera befrielse och helande, men efter döden få ens själ. Vad tror ni?
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Jan 8, 2014 20:54:20 GMT 1
Det är svårt att säga om det värkligen är Jesus hon är med nu, jag har blivit lurad på liknande sätt själv. Och inte var det Jesus jag fan inte. Och så är ju inte quigong och meditation farligt om man gör det i ljuset. Fast om man inte har Gud med sig så kan detvara farligt att meditera och utöva yoga då kundalinikraften kan resa sig. Och det är inte bra.. Så det kan likagärna vara så att det är lögn och eftersom att personen är besatt så reser sig kundalinikraften om de utöver yoga eller liknande. Så det kan ju också vara ett täcken på att det är från mörkret?
|
|
|
Post by Hjörðís on Jan 9, 2014 1:44:59 GMT 1
Ja, det är ett tecken. Ett annat tecken är att helandet från Ljuset inte sker så snabbt, det tar tid, man får attacker, man ska be till Gud, man blir starkare i processen, osv. Det är en hel process. Falskt helande däremot sker över natten. Naturligtvis kan Jesus hela över natten, och i verkligheten, men då växer man inte, man gör sig inte förtjänad. Därför sker detta ytterst sällan och endast om det finns ett allvarligt skäl.
|
|
|
Post by Alkemi on May 28, 2016 20:01:00 GMT 1
Attraktionslagen, en nedåtgående spiral.
F*ck The Law of Attraction - Teal Swan -
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on May 28, 2016 23:49:32 GMT 1
Min åsikt är att Teal Swan snackar en massa nonsens. Typiskt new age.
|
|
|
Post by Alkemi on May 29, 2016 9:33:54 GMT 1
Så är det. En del personer tar på sig ledarroller och då kan dom få en massa följare. Folk i allmänhet vill ha ledargestalter att följa.
|
|
|
Post by Hjörðís on May 29, 2016 18:40:29 GMT 1
Jag å andra sidan håller delvis med henne. Attraktionslagen ska inte användas för att skapa skuldkänsla. Man ska som hon säger söka vad man kan lära ur en negativ situation, för det finns alltid något att lära och bli mer effektiv. Det sagt, så finns det förstås allvarligare grunder till att vi drabbas av olyckor, sjukdomar och motgång. Det är inte bara en lek eller ett test vårt högre själv skickar till oss. Och dessa allvarligare orsaker kan vara röda parallella liv som vi ska blockera genom bön eller andra andliga problem. Har man större motgång så är det inte bara lektioner man ska lära sig. New Age pratar inte om kommunikation med Gud eller bön, och det är precis det som leder till sanningen och eventuellt lösningen på problemet.
|
|
|
Post by Alkemi on Jan 30, 2017 21:51:17 GMT 1
Min åsikt är att Teal Swan snackar en massa nonsens. Typiskt new age. En analys av Teals kroppsspråk. Teal Swan False Spiritual Guru -Body Language Analysis
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Jan 30, 2017 22:35:17 GMT 1
Teal Swan deception? Lol hon kan inte säga en mening av substans.
|
|
|
Post by Alkemi on Mar 6, 2019 0:29:44 GMT 1
Spiritual Teacher Teal Swan's Ritual Abuse Story Investigated
|
|
|
Post by Hjörðís on Mar 7, 2019 16:14:08 GMT 1
Mörkarbete inom det alternativa fältet har dock ingenting med detta att göra, mörkt New Age arbete utförs av vanliga människor, röda och ljusa, och det gäller alltså över 80% av utövarna: Medisar, alla slags terapeuter, kanaliserare, parapsykologer, osv. Och jag säger 80% för jag vill inte chockera, men det är mycket litet jag har kollat som visade sig vara ljust, mindre än 90%. Och det är mörkt antingen därför att de är röda eller har ett allvarligt avtal eller därför att terapin själv var utvecklad av en rödis eller genom avtal. Och dessa utövare är kärleksfulla, engagerade och ärliga och verkligen tror att de hjälper andra. Så det är svårt att skilja ur. Jag ger en kort lista samt några tips på det skandinaviska forumet: aandeligkrig-healing.freeforums.net/thread/140/rke-alternative-behandlinger?page=1&scrollTo=2357
|
|
|
Post by Hjörðís on Aug 27, 2019 15:53:54 GMT 1
|
|
|
Post by Hjörðís on Feb 25, 2022 21:00:45 GMT 1
The Dark World of New Age Gurus | Documentary.
|
|
|
Post by Hjörðís on Feb 26, 2022 2:50:01 GMT 1
Guru: The Dark Side of Enlightenment | FULL EPISODE
|
|