Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Dec 11, 2013 20:29:18 GMT 1
Hej Hej!
Jag satt och kollade på en film om varulvar eller ja shapeshifters. Och så slog det mig bara plötsligt att djur också kan ha kontrakt med mörkret? För det finns ju djur som ständigt blir sjuka. Som är super agresiva och är extrema vinnare på tävlingsbanorna! Jag tänkte även på situationer som tex dena
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Dec 11, 2013 21:06:51 GMT 1
|
|
|
Post by allmighty on Dec 11, 2013 21:35:54 GMT 1
Hej Hej! Jag satt och kollade på en film om varulvar eller ja shapeshifters. Och så slog det mig bara plötsligt att djur också kan ha kontrakt med mörkret? För det finns ju djur som ständigt blir sjuka. Som är super agresiva och är extrema vinnare på tävlingsbanorna! Dyr som stadig blir syke er jo menneskers feil. Overvektige katter, aper som røyker, dyr i bur som angriper mennesker osv osv er menneskenes skyld. I naturen er det den sterkeste som overlever, noen ser ut til å blande styrke med aggressivitet.. Hadde syke aggressive dyr overlevd i vill tilstand ville de raskt utryddet seg selv ved å spre ubrukelige gener. Sterke, friske og konkurransedyktige dyr har neppe noen kontrakt.
|
|
|
Post by Hjörðís on Dec 11, 2013 23:18:50 GMT 1
Det är en bra fråga, Akumas, jag ska fråga min guide om det! Men jag tror att du har rätt.
|
|
|
Post by Hjörðís on Dec 16, 2013 15:22:41 GMT 1
Bekräftat av min vägledare! Djuren kan också göra avtal med mörka entiteter! Så det förklarar olika attacker. Jag undrar om de kan göra såna avtal kollektivt, som djursort. Frågan till nästa vecka!
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Dec 16, 2013 18:54:38 GMT 1
Tack för att du kollade upp deta och det ska bli spännande att se vad din guide säger om arter och kontrakt. För mig personligen så gör deta att jag känner och ser mer hur djuren värkligen fungerar. Bara för att de inte kan prata betyder ju inte att de inte har en inteligens. För om en individ ska kunna göra ett kontrakt så måste personen/djuret i fråga kunna göra ett inteligent avtal. Ett djur/varelse utan inteligens kan inte göra att kontrakt. Så det ger mig mer tro på att det jag tror om djur är sanare en vad jag trode förut. Jag har en hamster här hema, och jag har 4st syrsor (vilka jag älskar då de spelar så fint på kvällarna) jag siter ibland och bara kollar på dom, när de äter någonting som de tycker är gott. Även dessa syrsor ser man njuta när de äter någonting de tycker är gott. Och när de är sura så har de ett visst spel de gör. Det är farsinerande, men man ser att även dessa syrsor har en varsin personlighet. De har sina egna tycken och tänken, och de tycker om olika foder. De har ett varsit gömställe. De värkar ha ett ganska bra liv i sitt lila akvarium. Och jag har tyvär svårt för att tro att ormar och syrsor skulle vara farligare och ondare en vad en tiger eller hund är. Även för sjäelen, men jag kan ju ha fel i deta. Men jag kan inte tro att gud skulle döma en hel art bara för att de flästa beter sig på ett specielt sätt. Det finns ju jätte tama och snälla reptiler som till och med njuter av männsklig närhet, och när man kommer hem så kommer de till framsidan av sitt terarrium och längtar efter att få bli klapade. Men det är vissa arter som blir tama, andra går inte att temja alls. Så där kan du ju har rätt i det hela med att en viss art (nästan alla individer) är elaka utan vissa individer. Vissa hundarter är tex jätte farliga, och det är likadant med katter. Så jag tycker inte att man kan dra ett helt släkte över en tråd. Det finns snälla individer av alla arter. Och det är någonting jag alltid kommer att tro
|
|
|
Post by Hjörðís on Dec 16, 2013 20:51:40 GMT 1
Jag vet inte hur det ligger till med hela arter, men jag tänkte mest på kackerlackor och sånt... Nu undrar jag också om min kattunge som begick självmord inte gjort ett avtal med neffisen som attackerade den... För min guide har inte kunnat leda dess själ till ljuset än, och det har lidit tre månader.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Dec 16, 2013 21:05:52 GMT 1
Ja den stackars lila katten.. Hoppas värkligen att det löser sig, men det ser ju inte så ut. Kanske måste den födas om mörk för att kunna bli ljus? Så är det ju ibland. Men det är ju inte dit fel utan den gjorde ett medvetet val. Den lila söttisen!
Nej jag tänker på vissa arter av ödlor, det finns ju jätte trevliga arter som en grön leguan. De är inte köttätare och de blir jätte trevliga 'men stora' husdjur. Det finns ju tilloch med raporterat om att människor har gott på promenader med dom i koppel. Sedan finns det ju jätte trevliga andra ödlor som skäggagam, leopard gecko och blå tungad skink. Sedan finns det ju rent av djävlarna själva i form av komodo dragons. Sedan finns det ju mindre snälla djur även bland de snälla arterna..
|
|
|
Post by Hjörðís on Dec 16, 2013 23:07:14 GMT 1
Min guide sa ju att hon skulle leda dess själ till ljuset, så jag tror inte att den ska födas om mörk... Vi får se.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Dec 16, 2013 23:26:20 GMT 1
Jag hoppas värkligen att den sliper att föddas mörk, men om din guide har sakt anorlunda så ska du nog tro på det. Hon värkar ha koll på hur saker ligger till
|
|
|
Post by Hjörðís on Dec 24, 2013 2:08:31 GMT 1
Guiden sa att det finns arter där en majoritet inkarneras från mörkret och för de som gör det från ljuset är det svårt att göra sin egen grej istället för att imitera de andra.
Och Punkki har tyvärr gjort ett avtal med neffisen. Skurken måste ha lovat honom trygghet om han gick till honom. Otroligt att jag skulle tappa honom på det viset, när han hade all trygghet hos mig!
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Feb 11, 2014 22:48:15 GMT 1
|
|
|
Post by Hjörðís on Mar 23, 2014 18:20:14 GMT 1
Nu har neffisen som fick min kattunge att ta livet av sig ledits till ljuset och min lilla Punkkis själ har också kunnat gå dit! Vad skönt, den slipper att födas röd -det var ju inte dess fel. Stortack till den stora neffisutdrivaren Aris!
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Mar 24, 2014 0:13:06 GMT 1
Tack så mycket för berömet, men någon stor utdrivare är jag ju inte Men jag är mycket glad över att det nu finns 2st nya ljusa själar i ljuset!
|
|
|
Post by Hjörðís on Mar 24, 2014 0:23:35 GMT 1
Det är ju dina första steg i yrket, så du blir bara duktigare och duktigare! Och tänk att min guide sa att jag inte fick röra den neffisen. Kanske var det meningen att du skulle göra det?
|
|