|
Post by allmighty on Dec 13, 2013 11:47:55 GMT 1
Takk, jeg liker å kaste bort litt tid! Poenget mitt var at du framstiller ormespising som 1. ( I noen tilfeller ) en ondstyrt handling og 2. At den type handling er unaturlig Punkt 2 presiserer jeg bare at du har feil og spør hvorfor du stadig endrer mening om dette; " Om maurer spiser ormer eller ikke vet jeg ikke. " - " Og nei, det er slett ikke naturlig for insekter å angripe en orm og drepe den. " Punkt 1 forstår jeg har med din følelse å gjøre som forsåvidt er greit nok. Men hvis denne følelsen i utgangspunktet var basert på at du mener det er en unaturlig handling er det bare informativt å opplyse om at det ikke er tilfelle.
|
|
|
Post by Hjörðís on Dec 13, 2013 13:53:27 GMT 1
For det første vet jeg ikke om ormen ble oppspist, da videoen stoppet før den ble det. For det andre endrer jeg ikke mening, men utelater unødvendig informasjon. For maurene å ha kastet seg oppi ormen virker det helt unaturlig. Enten maurene spiste ormen eller ikke, var det for meg unaturlig for dem å angripe en levende orm. Og selv om det var naturlig, kan allikevel noe mørkt ha kommet inn i mellom. Og for å avslutte, man skal se på kjernen til en samtale og ikke måten den er formulert på. Ellers fører diskusjonen ikke noe sted.
|
|
|
Post by allmighty on Dec 13, 2013 15:04:25 GMT 1
.. og slik jeg ser det er kjernen her at du beskriver naturlige hendelser som styrt av det onde. Dette er i beste fall misvisende og kan lede andre til å tro at de opplever noe demonisk hvis de er (så heldige!) å få oppleve naturen på sitt råeste. Man dreper og spiser hverandre enkelt og greit. Du må gjerne hevde at du ikke har endret mening selv om sitatene tydelig viser det motsatte..
|
|
|
Post by Hjörðís on Dec 13, 2013 16:14:18 GMT 1
Jeg har endret ikke mening,og sitatene viser ikke noe slik. Og jeg mener fremdeles at hendelsen antyder til noe demonisk. De mørke krefter bruker naturlige adferder for sin virksomhet, ellers kunne de ikke fortsette med den uten at folk visste om dem. Hver og en kan trekke sine egne konklusjoner. Så for min del er min mening slett ikke misledende.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Dec 20, 2013 23:51:49 GMT 1
Jaha, vilket bråk deta blev då.. Men då jag tror att även djur har själar. Och när det gäller djur som lever i svermar som bin, myror, termiter, kakerlakor och andra djur så har de även en grupp själ. Jag kan inte riktigt förklara, men blir en viktig myra angripen (tex drottningen) så vet hela staken om det och attackerar som en ända varelse. Flok djur kan gör liknande. Dena själ tror jag även är lättare att påvärka av krafter utifrån (då det är ett kolektivt själv) och det är lättare för en person eller entitet att påvärka en hell stad en vad det är att påvärka enbart en människa. Deta kan man ju även se i världen, det är ju så som mörkisarna arbetar. Men när man ser dessa myror så blir det mera uppenbart en vad det gör i det männskliga samhället. Deta är min syn på det hela, men som alltid så kan jag ju ha fel
|
|
|
Post by Alkemi on Dec 21, 2013 1:33:58 GMT 1
Där sa du något riktigt intressant Akumas. En grupp människor kan vara enklare att påverka av krafter utifrån. Kors, så kan det vara. Dom kan ge sig på gruppsjälar, om man nu kan använda ett sådant uttryck. Det skulle bli synnerligen svårt att genomskåda för den som drabbas, därför att alla i gruppen påverkas lika.
|
|
|
Post by Hjörðís on Dec 21, 2013 1:47:11 GMT 1
Det är faktiskt en av veckans frågor som jag har antecknat för min guide, om vissa djur som t.ex. kackerlackor har en kollektiv själ.
|
|