Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Oct 12, 2013 20:20:21 GMT 1
Hej Hej!
Jag har hitat några videor som jag tycker är högst intressanta. De är talanfula människor, nystisk historia och intressanta fenomen.
|
|
|
Post by Hjörðís on Oct 13, 2013 20:19:58 GMT 1
Jag hade hört om ganska många av dessa händelser och många har en naturlig förklaring. Andra har blivit förklarade av flera forskare. Men jag vill prata om en sak här, för den har jag själv uppklarat, Voynich manuskriptet. Det innehåller recept på svart magi och i synnerhet på hur man kan skapa demoniska biologiska väsen, homunkuler som de heter på spanska. Magikerna hade skapat många av dem på medeltiden, och de är ju dödsfarliga.
|
|
|
Post by Alkemi on Oct 14, 2013 19:26:21 GMT 1
Inte helt lätt att hitta information om homunkulerna, vad kan dom kallas på engelska?
|
|
|
Post by Hjörðís on Oct 15, 2013 22:37:51 GMT 1
Ingen aning, men på spanska heter det homúnculo.Här finns en beskrivning på den samt ett par recept: es.wikipedia.org/wiki/Hom%C3%BAnculoI böckerna jag har läst har jag hittat dessa recept, men även en där man använder nekrofili. Jag måste varna läsarna mot att prova dessa saker, för en homukul är bara en inkarnerad demon som man skapar själv och som förfölger en liv efter liv. Den visar sin närvaro i framtida liv i form av en teratoma, ett slags cancer som ser ut som ett monster som växer ur huden.
|
|
|
Post by Alkemi on Oct 16, 2013 11:09:20 GMT 1
Aha, det står faktiskt med i Svensk Uppslagsbok.
Homunculus (lat., dim. av hom'o, människa), liten människovarelse, miniatyrmänniska. Oftast om små människoliknande väsen, som forna tiders mager och alkemister strävade att eller ansåg sig kunna frambringa på kemisk väg. Anvisningar härom lämnas bl.a. i ett par skrifter av Paracelsus. En dylik homunculus framställes i 2:a delen av Goethes "Faust". -Se även Golem.
|
|
|
Post by Hjörðís on Oct 16, 2013 15:12:44 GMT 1
Jaså, okej, men en golem är det samma som en egregor, dvs en mörk tankeform som magierna framställer, men de har ingen fysisk kropp. När en mörkis får en fysisk kropp blir den mycket farligare.
|
|
|
Post by Alkemi on Nov 6, 2013 10:17:09 GMT 1
Did The Ancient People Of Peru Have Machines?
|
|