|
Post by Alkemi on Jul 7, 2013 22:29:25 GMT 1
Terri Daniel beskriver hur till synes slumpmässiga bilder och tankar vid sänggåendet kan vara meddelanden från guider.
Jag förmodar att det hela är rätt så individuellt, för jag kan inte påstå att jag får några sådana bilder, men så somnar jag dock rätt omgående.
Däremot kan jag ibland se mycket imponerande och vackra scener när jag sluter ögonen, om jag har varit PSI-aktiv något innan. Det kanske är något liknande det som Terri talar om.
|
|
|
Post by Hjörðís on Jul 7, 2013 23:33:27 GMT 1
Jo, våra guider kan skicka oss meddelanden på detta sätt, men också på många andra sätt, även fysiska. Fysiska tecken är dock sällsynta och kommer vid speciella tillfällen. Mina guider och kära avlidna har t.ex. hittat tappade föremål åt mig vid tre tillfällen och på ett helt mirakulöst sätt, en gång vältade de min jesusstaty och tände på nattljuset. Min tvillingssjäl skickade mig massor med fysiska tecken åren efter hans död, för jag bad honom om dem. Min guide har också kommunicerat i mejl med mig, men det var också speciella tilfällen som hade med min själs trygghet att göra.
De vanligaste tecknen våra guider skickar oss är mentala, både i vaken tillstånd och innan vi somnar. Det kan vara en sång vi hör på radion, en mening som vi råkar läsa och som sitter fast i våra tankar, nåt en annan person säger till oss, en siffra vi ser om och om igen, osv.
Bilderna vi får innan vi somnar kan dock vara mycket annat, som ett sätt att bearbeta dagens händelser och stress. Vid problematiska fall kan ett tecken komma från mörka entiteter, men då brukar det vara skumt eller skrämmande.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Sept 9, 2013 16:37:24 GMT 1
Skumt och skrämande är det ända drömar jag har nu för tiden. För i tiden kunde jag ha väldigt intressanta drömar men livliga och väldigt symboliska. Men nu är de bara konstiga och när man vaknar så tänker man lixom. Jaha vad i helvete var det där? Inga igentliga budskap alls bara kaos och en ständig flyckt. Hmm det är nog inte så konstigt men det är inte kul. Och under dagarna så har jag dena ständiga stress eller trycket backom och runt hjärtat
|
|
|
Post by Hjörðís on Sept 22, 2013 22:57:21 GMT 1
Ja, detta kommer helt säkert inte från någon gudomlig källa.
|
|
|
Post by Hjörðís on Mar 11, 2018 23:44:04 GMT 1
Honeybadger har förmodligen postat den här videon nån annanstans, men jag hittar det inte, och eftersom den hör hit så kommenterar jag den här:
**CENSORED** Spirit Guides, Angels and The Afterlife...Not What You Were Expecting!
Vad bra att hon har upptäckt att kanaliseringar av vem som helst är farliga och att det kommer fram mörkisar som spelar guide, avdöd människa, ängel, osv. Har en mörkis redan kommit så är det ingen nytta att vilja prata med sitt högre själv, för det får inte komma så länge man har avtalet med mörkisen (och heller inte någon annan guide från Ljuset får komma).
Det stämmer också att när det entiteten säger känns skönt så är det antagligen mörkt. Och jag lägger till att man känner igen en riktig, ljus guide, när svaret känns djupt och inspirerar oss för att tänka själva.
Sen säger hon att det är tryggast att gå in i sig själv och lyssna, och det har hon också rätt i, för genom vår själ/intuition kommunicerar vi med vår guide från Ljuset. Men detta är lättast för de andligt öppna. Resten av oss får be dagligen för klarhet och sanning, tydliga tecken, förmågan att tolka dem riktigt, osv. Vi kan också samarbeta med en fysisk medis och ta säkerhetsåtgärderna som behövs för att den som kommer fram är hans guide från Ljuset.
|
|