Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Jul 6, 2013 13:55:09 GMT 1
Jag hitade en intressant länk igår när jag var ute och surfade och tänkte vad ni anser om den? Lyssna på hela, jag tycker att det kan stäma med vissa av sakerna i alla fall. Den är lite religiös men strunta i det och lyssna på vad de säger ändå Jag själv brukar tycka att det är jobbigt att lyssna på överreligiösa människor www.tubemp3.net/mp3/11/Angels,-Demons,-Nephilim-and-Aliens-PT1/8rqt20PO/ Hällsningar akumas Angels, Demons, Nephilim and Aliens PT1
|
|
|
Post by Hjörðís on Jul 6, 2013 14:40:45 GMT 1
Jag tycker också det är jobbigt att lyssna på överreligiösa människor. Men allt kristendomen säger har ett verkligt grundlägg som har blivit förenklat, generaliserat eller missförstått. Det finns flera videor i den länken, så jag hör av mig när jag har hört någon. Hela detaljerade sanningen om neffisarna finns dock endast i Kopparböckerna. Länken är inaktiv och det har inte lyckats för mig att kopiera den riktigt, så man ska kopiera och klistra.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Jul 6, 2013 19:47:09 GMT 1
Jag förstår mycket väl vad du menar! Jag tycker inte alls om att lyssna på det igentligen. Men jag försöker att lista ut vad det inäber med koncepten nephilim, fallen ängel, vanlig ängel. Och det här med att gå in i den 5dimansionen. Jag tycker alla säger så olika och många gånger det som kommer fram är från new age eller från aliens, eller andra fanatiska religioner. Så jag försöker att lyssna på så mycket som möjligt för att blida mig en egen uppfatning. Men ibland kommer man ut mer förvirad en vad man startade
|
|
|
Post by Hjörðís on Jul 6, 2013 20:30:40 GMT 1
Det är klokt att lyssna på olika idéer och försöka bilda sig sin egen uppfattning, men man ska vara mycket försiktig för inte att bli vilseledd. Tyvärr är de allra flesta desinformerade och tror att allt löser sig av sig självt eller genom vilken praktik som helst. Jag brukade bli mycket irriterad förr i tiden av att höra på religiöst tal men min kontakt med olika guider har visat att verkligheten ligger mycket nära religionen och att man ska respektera den och tillnärma sig den på ett seriöst sätt. Det gäller bara att binda ihop de olika delar som fattas och fördjupa sig i de som inte låter stämma. Sen finns det så mycket annat som är dolt och ingen talar om att man aldrig lär sig allt. Förvirrad blir man pga att det finns falska budskap från mörkret som motsäger de äkta och vars mål är att vilsleda. Jag gick också genom denna fas du befinner dig i, men jag fick till slut den äkta vägledningen jag behövde. Observera noga och du kommer att se vad som är sant.
|
|
|
Post by Hjörðís on Jul 6, 2013 23:33:04 GMT 1
Nu har jag hört på radioprogrammet som står överst på sidan. Ordet elohim i bibeln blev inte översatt som sådan i den första översättningen från hebreiska till grekiska. Man skrev i stället olika ord, som t.ex. änglar, Guds tjänare, Guds söner, osv. Ingen fick veta vem elohimen var. Det var alltså de som var formskiftande änglar, i motsättning till vanliga änglar. Och det var 201 ut av dem som följde Samaels (djävulens)förslag att förenas med kvinnorna. Samael sa till dem att som änglar kunde de inte utveckla sig, men om de fick barn med varelser som kunde utveckla sig skulle de bli starkare och bättre. Och de gick med på det och nefilimen blev födda.
Mannen som talar här nämner också Nakhash, reptilen som lurade Eva. Namnet Nakash är ett anagram för Kahsnah, som är en av nefilimstammerna, den som har en människokropp och ett reptilhuvud. Ingen slump här heller... Det var alltså en nefilim som lurade Eva och fick henne att ha sex med honom och få barn med demonisk DNA. Nefilimens och människors barn hette ran-släktet. Skillnaden med nefilimen var bara den att deras förmågor var mindre.
Vad han säger om aliens, de gråa, etc samt antydningarna i bibeln är mycket intressant. Men de fallna änglarna är inte det samma som aliens. Fallna änglar är demoner, precis som bibeln säger. De allra flesta demoner är dock människosjälar som blivit mörka. De mörka aliens är bara varelser som bor på andra planeter och andra dimensioner och som gjort ett kontrakt med demoner och blivit mörka. Så de är egentligen också demoner, bara från världar utanför jorden.
|
|
|
Post by Hjörðís on Jul 6, 2013 23:36:29 GMT 1
Jim Wilhelmsen heter han alltså. Jag undrar hur länge hans videor tillåts stå kvar i Youtube...
|
|
|
Post by Hjörðís on Jul 7, 2013 23:16:52 GMT 1
|
|