Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Mar 12, 2017 11:06:44 GMT 1
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Mar 12, 2017 13:00:18 GMT 1
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Mar 13, 2017 22:17:56 GMT 1
Gjorde en tråd i VoF där jag frågade om jorden var platt eller om jorden krökning var den vi trodde att den var. Jag frågade efter argument för att jorden var den vi trodde att den var. Jag möttes av referenser, hysteri, lite pajakastning och metadiskussioner om ämnet. Det var aldrig någon ville argumentera med mig. Sen stängde admin tråden och sa att jag hade blivit bevisad i tusen år. Hade inte förväntat mig någon kvalitet egentligen var bara nyfiken på hur folk skulle bemöta påståendet och om jag kunde driva intressanta diskussioner men detta gick tydligen inte. En refererade till detta bild spel: imgur.com/gallery/NTwgVHur kan man veta att skuggan är olika exakt samtidigt? Hur är en animerad bild ett bevis på krökningen? Enda sättet är att göra om experimentet med live feed. En refererade till att Grekerna visste att Jorden var rund Grekerna antog att jorden var rund för att skeppen försvann i horisonten. Dock om man tar en stark kikare så kan man finna detta skepp igen vilket betyder att krökningen inte är där man trodde att den skulle vara. www.quora.com/Why-is-there-the-flat-Earth-debate/answer/Richard-Muller-3?srid=s8z8&share=b042d39e detta är fullkomligt översittar meta
|
|
|
Post by Hjörðís on Mar 14, 2017 1:04:07 GMT 1
Vad är VoF? Jag gjorde något likadant i en av iFokus sajterna, för att se på vilka reaktioner det skulle uppstå och det blev hysteri och jag blev utstängd...
Inte alla greker påstod att jorden var platt, bara Det Vita Bödraskapets instrument.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Mar 14, 2017 10:47:39 GMT 1
VoF = Vetenskap och Folkbildning.
Dom liknar snarare spirit science i sin hysteri att vara något dom inte är.
|
|
|
Post by Hjörðís on Mar 14, 2017 16:06:04 GMT 1
Ja, typiskt...
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Apr 17, 2017 13:06:06 GMT 1
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Apr 17, 2017 13:15:55 GMT 1
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Apr 20, 2017 12:58:07 GMT 1
Viktiga kartor i detta klipp som stödjer ''flat earth'' kartan.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on May 2, 2017 10:49:48 GMT 1
|
|
|
Post by Alkemi on May 4, 2017 18:26:06 GMT 1
Russianvids la upp den här videon som i mitt tycke inte har något bevis utan faktiskt motbevisar platt jord teorin.
Om gravitationen inte finns och det inte är gravitationen som håller ner lastcontainrarna och fartygen vad är det då som förhindrar dessa att sväva iväg även på en platt jord? Och varför anser han att sydpolen är neråt? Om han anser att fartygen borde falla av nersidan på en klotformad jord så måste där ju finnas någon kraft som drar ner dom, typ gravitation. Tydligen förnekar han gravitation på jorden men använder den som argument utanför jorden.
Jag lägger inte ner mycket energi på de här platt jord teorierna därför att dom har ju inte en enda som håller.
Nikon P900 Digital Camera Footage Of A Cargo Ship Out At Sea Proves Flat Earth
|
|
|
Post by Hjörðís on May 4, 2017 19:33:26 GMT 1
Själv behöver jag inga bevis, för jag vet att jorden är platt, jag litar på min guide.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on May 4, 2017 20:17:07 GMT 1
Själv behöver jag inga bevis, för jag vet att jorden är platt, jag litar på min guide. Jorden kan vara platt, den bild på kartan som vi tror är rund. Är hela jorden platt eller bara det vi tror är runt?
|
|
|
Post by Hjörðís on May 4, 2017 21:41:39 GMT 1
Den är rund innanför domen, men inte sfärisk. Och den är inte helt platt, utan tjockare i mitten. Utanför domen vet jag inte, har inte frågat...
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on May 14, 2017 22:19:01 GMT 1
|
|