|
Post by Alkemi on Jan 27, 2014 21:26:49 GMT 1
Information om psykopater.
Mark Passio On Psychopathy - Part 1 of 2 - WOEIH #134 - December 9, 2012
|
|
|
Post by Hjörðís on Jan 29, 2014 0:19:21 GMT 1
Jag ska titta på det när jag hinner, men psykopati är bara en annan definition för demonbesättelse. Men somliga kan tyvärr inte botas.
|
|
|
Post by Alkemi on Feb 8, 2014 0:22:40 GMT 1
Mera, bra att veta. Dold narcissism.
The Covert Narcissist: A Wolf In Sheep's Clothing. Closet Narcissist. Stealth Narcissist Expert
|
|
|
Post by Hjörðís on Feb 8, 2014 21:13:01 GMT 1
Nu har jag bara sett på den korta videon, men människorna som beskrivs som narcistiska dolda psykopater är i verklighet rödisar, dvs. inkarnerade från mörkret med en demon till guide. De är inte besatta, de är inkarnerade mörkisar. De kan bli ljusa, men de ska välja medvetet den andliga vägen och ska handla engligt den.
|
|
|
Post by Alkemi on Feb 8, 2014 22:23:46 GMT 1
Det betyder att det finns bot mot narcissism, men endast om dom själva väljer det.
|
|
|
Post by Hjörðís on Feb 8, 2014 23:32:23 GMT 1
Nu har jag också hört den långa videon en del, och där omtalas också rödisar, inte demonbesatta eller psykopater, inte under den traditionella betydelsen av orden alltså. Ja, bara om de själva önskar det och jobbar hårt för att uppnå reningen. Undantaget är barn och ungdomar upp till ca 16. Dem kan guider rena på avstånd om föräldrarna ber om det. Jag känner bara en rödis utav väldigt många som själv håller på att renas, utan att veta om sin identitet. Han gör det utan någon terapeut heller, bara genom att medvetet vara en god person och motstå frestelser och onda tankar.
|
|
|
Post by Alkemi on Feb 10, 2014 13:10:20 GMT 1
Är detta en handling av psykopater?
WTF? WHY DO WE EVEN HAVE ZOOS? THIS WORLD IS GETTING SICKER, CRUELER BY THE DAY!
|
|
|
Post by Hjörðís on Feb 10, 2014 16:44:06 GMT 1
Vad hemskt! Detta är en handling av rödisar, människor som saknar empati och inte respekterar livet.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Feb 11, 2014 22:36:18 GMT 1
Tyvär så är deta väldigt vanligt, och jag tror att det blev så stort just för att de skärde upp honom mitt framför barnen. Annars hade det nog fallit i glömska som med alla andra mord som sker runt om i världen. Det är häller aldrig någon som funderar på hur många galopphästar som dör varje år pga att de har överansträngts på banen. De har trampat fel och bryter både ben och nackar. Det är 1000-tals unga galoppörer som dör årligen, bara för att de rika ska få ha sina farliga lekar där djuren är med... de blir slagna och alla möjliga andra ting som sker. I sverige har vi dock väldigt mycket regler i galoppen och den är säkrare här en vad de är på många andra ställen. Men tyvär så ser inte världen på djur som värdefulla och att döda 10hästar för att finna en som klarar av de påfrestningar som de andra 10 inte gjorde är det ingen som bryr sig om. Eller så vill de inte veta hur det värkligen är.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Feb 11, 2014 23:20:00 GMT 1
|
|
|
Post by Hjörðís on Feb 12, 2014 0:48:45 GMT 1
Motbjudande, jag har bara sett den första videon, jag orkar inte se på resten... Så de filmar bara för att titta på det igen?
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Feb 12, 2014 16:24:40 GMT 1
Nej det är ju så att alla race som någonsin startats på en racebana har blivit filmad. Och det är ju 1000-tals race varje år. Och när det händer någonting sådant hära så gillar folk att höja flagan lite och vissa vad som sket. Men jo människor gillar att kolla när djur och andra människor gör sig illa. Det är konstigt men väldigt sant.
|
|
|
Post by Hjörðís on Feb 13, 2014 0:06:54 GMT 1
Men filmen som visade skjutningen var inte av en race, utan i stallet.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Feb 13, 2014 0:47:02 GMT 1
Jo du har helt rätt i att hon inte var racehäst just nu och att deta inte skädde på galoppbanan, utan på en slaktfarm. Men det är inte så att alla hästarna dör på banan eller av skador utan just för den orsaken att hästen inte är snabb nog. Jag såg en video igår av en galopphäst som åkte till slaktfarmen direkt efter ett löpp för att hon inte var tillräkligt snabb.. Och dena häst som du ser på videon över hade ändå turen att få vara avelshäst i några år efter att hennes galopp karier var över. Andra hästar går direkt till slakt eller vanvårdas på annat sätt då de inte längre kan ge några pengar till sin ägare. Vilket betyder att dessa hästar springer för att överleva. De ser sina vänner ramla och trampa snätt. De ser hästar som inte reser på sig igen, de ser döden som en värklighet. En racehäst är född till att dö.. Om man inte heter Secraterieat och är världens snabbaste häst.
Men ni får inte missförstå mig hära, jag älskar galopp. Jag tävlade och red galopphästar i tånåren. Här i sverige skötts hästarna väldigt bra pga att det inte blivit en så stor sport änu. Hära är det travhästarna som far illa. En galoppör säljs ofta som ridhäst om den inte klarar av livet som galopphäst här i sverige. Ägarna är måna om sina djur och deta som jag skriver över stämer inte hära. Det dör dock hästar och människor i sporten hära med. Men då är det oftast för att hästen svalt tungan och kväver sig själv eller liknande. Då får man hoppa av hästen och rycka tag i dens tunga, då brukar det fixa sig på en gång.
|
|
|
Post by Alkemi on Feb 13, 2014 11:56:02 GMT 1
Det är med galopphästarna som det är med tamhönsen. Dom utnyttjas, sedan dödas dom.
|
|