|
Post by Alkemi on Jan 21, 2014 16:29:17 GMT 1
Klimatets inverkan på Grönland.
In Greenland, Melting Ice Caps May Actually Be a Good Thing
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Jan 21, 2014 22:20:13 GMT 1
Det kanske kan vara bra för farmare och människorna som bor där, men jag tror inte att det är bra att det smälter på det här sättet. Livet på de ställen där isensmällter på det här visset blir ju rubbat. Kanske mer fisk och andra typer av vatten liv samt insekter kan ta sig dit. Men de djur som behöver kylan som renarna kommer ju att behöva flyttas om det blir mycket varmare. Jag tror inte alls att deta är en bra sak för framtiden, men ni får gärna överbevisa mig om deta.
|
|
|
Post by Hjörðís on Jan 22, 2014 1:03:11 GMT 1
Det var skönt att höra grönländska igen -ett språk jag studerade för 30 år sen, men inte lyckades lära mig (i mitt enda tidigare liv på Grönland hann jag inte växa upp och lära mig tala). Vacker natur och musik! Angående isen som smälter har Liakopoulos sagt att det är nefilimen under nordpolen som åstadkommer det. Och vart har allt vattnet tagir vägen? Bara för ett tiotal år sen sa vetenskapsmän att hela städer och länder skulle gå under vattnet. Inget har skett, eftersom det extra vattnet har gått in i inre jorden. De gör det för att få oss att tro att det finns en global uppvärmning och införa lättare Agenda 21 -planerna. Samtidigt kör de för fullt med att producera mer och mer is i sydpolen med sina underjordiska isframkallande maskiner. Det gör de för att kunna smälta den plötsligt och skapa jättestora tsunamin som skulle vålla en global översvämning -och då dör de flesta av oss och de kan komma ut och härska öppet igen. Det är alltså en av planerna, det betyder inte att de kommer att välja den, de vill bara vara beredda.
|
|
Eliiza
New Member
Hej! :-) FIGU - Sverige håller föredrag och öppen träff i Askersund den 9/1 2016. Välkommen! :-)
|
Post by Eliiza on Feb 2, 2014 22:40:14 GMT 1
Om vi inte tar varningarna på allvar och lyckas få bukt med den alltjämt eskalerande överbefolkningen, som leder till den onormala och fortgående koldioxidökningen i vår atmosfär, så kan det tillslut gå lika illa för vår planet, Jorden, som för planeten Akart, vilken tillslut drabbades av en total och oåterkallelig atmosfärisk kollaps...
Med vänlig hälsning, Eliiza
|
|
|
Post by Alkemi on Feb 3, 2014 14:17:51 GMT 1
Ett utav de största hoten mot jordklotet är nog vetenskapsmännen, och deras vansinniga lösningar på problemen.
|
|
|
Post by Hjörðís on Feb 3, 2014 17:07:22 GMT 1
Det finns ingen koldioxidökning, det är bara en myt.
MORE CO2 IS GOOD -- CLIMATE MYTH BUSTER - 25 JANUARY 2013
The MYTH of MANMADE CO2 and the effect of GLOBAL WARMING
|
|
|
Post by Alkemi on Feb 3, 2014 21:23:55 GMT 1
Hmm... det var inte så entydigt Hjördis. Det finns ingen CO2 ökning men den är bra?
Det lär ju frigöras en del CO2 när vi bränner kollagren, stenkol och olja, samtidigt så avskogas jordklotet, med färre träd som tar hand om koldioxiden.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Feb 3, 2014 22:33:53 GMT 1
Jag tror fortfarande inte att det är bra för världen om det blir varmare. Men jag har en fråga som jag har funderat lite på. Finns det flera maskiner som liknar HAARP? Vart ligger dessa och vad heter dom? För jag kan inte tänka mig att det bara är HAARP som är boven hära, det måste finnas flera.
|
|
|
Post by Hjörðís on Feb 4, 2014 1:14:27 GMT 1
Inget är entydigt, men jordens temperatur har ju sjunkit, så det finns ingen global värmning.
'Global Warming bogus, Ice Age approaching'
För mig får det gärna bli mycket varmare!
Scientists now see a new Ice age
|
|
Eliiza
New Member
Hej! :-) FIGU - Sverige håller föredrag och öppen träff i Askersund den 9/1 2016. Välkommen! :-)
|
Post by Eliiza on Feb 4, 2014 9:11:00 GMT 1
Hej! Jorden klarar bara av att bära och nära en befolkning på 529 miljoner och samtidigt upprätthålla en god ekologisk balans. Denna siffra baseras på 12 människor per odlingsbar kvadratkilometer. Överbefolkning och för mycket koldioxid i atmosfären leder så småningom till atmosfärisk kollaps, och när den väl börjar så går det fort... Planeten Akart gick under just pga att dess överbefolkning orsakade förhöjda koldioxidhalter i atmosfären. Varför skulle Jorden vara undantagen från Universums grundläggande lag om orsak och verkan? ...
Det är ansvarslösa och okunniga människor, och människor som inte vill se den verkliga sanningen och inte tänker längre än näsan räcker, som falskt sprider ut att den eskalerande koldioxidhalten inte fortgår eller att den inte innebär ett hot mot livet på vår planet etc.
Och angående HAARP så finns det även HAARP-liknande installationer i Norden...
Med vänlig hälsning, Eliiza
|
|
|
Post by Hjörðís on Feb 4, 2014 21:29:36 GMT 1
Den ekumeniska ordningen är enligt mig att en planet kan ge näring till många fler miljarder varelser än vad jorden numera har, precis som planeten Jarga (se Övrigt, Kosmiskt Möte). Så det finns ingen överbefolkning. De som påstår att vi borde vara en halv miljard spelar Illuminatis och brödraskapens spel som vill eliminera oss för att kunna härska lätt och öppet på jorden.Att några ansvarsläsa fabrikägare sprider toxiska ämnen och koldioxid betyder inte att det finns för mycket. Vegetationen kan absorbera den. Det är bara en saga som sprids för att få folk att arbeta inom Greenpeace o.d. och till slut bura oss in i Masdar-typ städer, medan resten av jorden hör till dem. Non Human Zones vill de kalla de områden. För de är inga människor.
|
|
|
Post by Alkemi on Feb 13, 2014 22:56:12 GMT 1
John Casey Exposes Global Warming Fraud
|
|
|
Post by Alkemi on Feb 13, 2014 23:43:44 GMT 1
|
|
|
Post by Alkemi on Feb 14, 2014 10:44:55 GMT 1
STOP BEING STUPID: GEOENGINEERING IS HAPPENING, HAS BEEN HAPPENING FOR MANY YEARS,
|
|
|
Post by Alkemi on Feb 15, 2014 13:07:17 GMT 1
Flooding Somerset Levels - David Lim February 2014 - Community Press Group
|
|