|
Post by Hjörðís on Nov 10, 2015 19:02:53 GMT 1
|
|
|
Post by Hjörðís on Nov 10, 2015 19:20:02 GMT 1
Så här bryter man avtal, när man vet vad de är:
Avståndstagandet från Mörkret
-I ljusets (Jesu Kristi) namn, må Gud tillrättavisa dig, mörker. -Jag tar avstånd från alla mörkrets verksamheter. -Jag upphäver alla kontrakt och överenskommelser med mörkret, alla inbjudningar och besvärjelser från mörkret, alla ritualer och invigningar som gjorts i samband med mörkret. -Jag ansluter mij till universumets enda Skapare, kärlekens och ljusets Skapare. -I evigheten, så länge min själ existerar. -I Ljusets (Jesu Kristi) namn, amen.
|
|
|
Post by Alkemi on Nov 10, 2015 23:24:48 GMT 1
Man kan också fundera på det här med "law of attraction", som en del utnyttjar till att skaffa sig världsliga prylar, hus, bilar och status. Det är väl egentligen inget ont i det världsliga, men det beror på hur man har skaffat sig det.
|
|
|
Post by Hjörðís on Nov 11, 2015 0:01:44 GMT 1
Dessa människor gör avtal med mörka entiteter som skaffar dem alla dessa prylar. Jag hade en klient som bara genom att höra på en inspelad LoA meditation gjorde ett avtal med en demon. Hon fick med det samma erbjudanden för sina låtar, för att bli med på olika aktiviteter, träffa människor, osv. Alla rödisar förstås. Det är inget ont i det värdsliga så länge målet är att ha det bra för att kunna växa och hjälpa andra. När målet blir det värdsliga för det värdsligas skull, blir det lätt avtal.
Alltså inte bara på vilket sätt, utan också varför.
|
|
|
Post by Alkemi on Nov 11, 2015 18:04:16 GMT 1
|
|